måndag, juli 10, 2006

Vem skulle inte vilja leva som Keith Richards ibland? :-)

När regnet öser ner i rask takt utanför fönstret går det att ta tillfället i akt att läsa lite olika intressanta artiklar. En är hämtad från Expressen där engelska forskare påstår att 40-talister ljuger om sina bedrifter under 60-talet. Följande lögner är enligt dem vanligt förekommande:

- Varit hippie
- Experimenterat med droger
- Sett Beatles spelat live

Hade jag hittat på en egen lögn hade det varit att jag sett Keith Richards nykter vilket vore en överdrift. Av de tre Stoneskonserter jag har bevittnat är jag övertygad om att vår käre Keith aldrig har varit nykter. De engelska forskarna hävdar även att folk som var unga på 60-talet gjorde sken av att likna Keith Richards när de istället varit mer som Cliff Richards. Att man lägger ner sådana resurser på ett sådant projekt förundrar mig.