måndag, januari 28, 2008

Helgens bravader.

Det blev en tämligen tidig morgon i lördags. Anledningen till det var helgens besök på MUF Västmanlands distriktsstämma. Nåväl, det blev en riktigt bra stämma som hölls i kommunhuset i Västerås, jag fick äran att även detta år sitta i stämmopresidiet, nu som biträdande stämmosekreterare.

Det är kul att se att verksamheten fungerar så bra i Västmanland. De har gjort en markant ökning i sitt medlemsantal och en rad nya föreningar samt ett nyinstiftat MSU-råd som i helgen fick sina allra första ledamöter. Ett stort grattis förstås till Sverre Royen Linton som blev vald till ny distriktsordförande. Sittande ordförande Robert Skölin valde att inte sitta kvar, vilket är förstås tråkigt. Det blev också en rikigt kul middag senare på kvällen med medföljande efterfest på partikansliet. Ett stort tack till MUF Västmanland för en väl genomförd stämma.

Idag känner jag mig fortfarande lite sliten. Jag får ta och vila upp mig inför nästa helg, då det vankas stämma i Stockholm. Sen helgen därpå är det dags gör Gävleborgs stämma uppe i Ånge.