torsdag, februari 07, 2008

Magrutetävling och stämmohelg

Tydligen pågår det en tävling mellan Niklas Wykman och MUF:s pressekretare Gustaf Stenlund om vem som har magrutor till Almedalen. Dessutom har utmaningen nått CUF:s ordförande Magnus Andersson. Får se vem som lyckas eller inte, kanske man skulle gå in i kampen och knäcka dem direkt. ;)

Till helgen väntar MUF Gävleborgsstämman i Hudiksvall. Jag har ställt upp till omval och hoppas få fortsätta. Fick en kommentar igår om att det var strongt gjort av mig att fortfarande vara engagerad i MUF Gävleborg trots att jag bor i Stockholm. Dock tycker jag att det är roligt att vara med i ett distrikt som utvecklas än att gå med i ett stort distrikt med många engagerade medlemmar och ett stort utbud av arrangemang. Jag hoppas vid sidan av mitt engagemang i Gävleborg få ta del av de aktiviteter som Stockholm har att erbjuda. Det är kul att se ett MUF i förändring och utveckling, både politiskt och aktivitetsmässigt.