söndag, februari 03, 2008

MUF Stockholm, sviken av SL

SL har tydligen fått för sig att lägga busshållplatser i uppförsbackar, det märktesn inte minst igår när man var på väg till MUF Stockholms stämmomiddag. Och som otur var skulle folk av, och när bussen senare skulle iväg började den att slira utan att återfå fästet. Busschauffören ber oss som är kvar att det är bäst att hoppa av. Jag hoppar av, går 200 och kommer uppför busskrönet. Då har bussen tydligen fått fäste och kör förbi mig, Tack SL.

Stämmomiddagen blev en kul upplevelse i sann MUF-anda:
- Middagen kom igång halv tio, två timmar för sent
- Antalet talare var så många att maten blev kall, men ingen MUF-middag utan kall mat.

Sen höll festen på till tre, att sig från festlokalen efter det visade sig vara tämligen omöjligt. festlokalen låg ute vid Gärdet, långt från allmänna kommunikationsmedel samt en brist på taxibilar. Trots det blev det en färd ut till en ganska slapp efterfest i Råsunda. Att ta sig därifrån var också ganska omständigt, först vid sex var jag hemma.

Jag vill tacka MUF Stockholm för en trevlig stämmohelg. Stort lycka till Daniel Somos som nu lämnar sitt DO-uppdrag, grattis till Tina Ghasemi som nu ska axla ansvaret för Sveriges största MUF-distrikt. Nu är del två i min stämmoturné avverkad, nästa helg blir på hemmaplan med MUF Gävleborg när vi samsas tillsammans med Jämtland och Västernorrland. Helgen i Hudik kommer säkret bli oerhört trevligt.