torsdag, juni 26, 2008

Maiden-mania

Om några veckor kommer Iron Maiden tillbaka till Sverige igen för spelningar på Stockholms Stadion den 16:e samt Ullevi den 26:e juli. Till en början med hade jag bara biljett itll Ullevi, men en morgon ringde radiokanalen Bandit Rock och jag fick vara med i en tävling kallad "gissa Maidenlåtar". Efter att ha vunnit med 3-0 i bäst av fem hade jag plötsligen blivit försedd med två biljetter till Stadionkonserter samt middag på Hard Rock Café, allt detta för två personer.

Stefan som till vardags är oppositionsråd i Ljusdal är den lycklige som kommer att följa med mig. Känner mig ganska generös även om det är vunna biljetter, men nu finns det en vän som också får gå utan att betala en enda spänn för det. I sin blogg berättar Stefan om sin kommande semester där han berättar om konsertbesöket den 16:e. Till det har han lag upp ett konsertklipp med Maiden absolut största hårdrocksfjortislåt "Fear of the Dark", få se om den låten kommer att spelas, troligtvis inte då Maidens 80-talsmaterial kommer att prioriteras under denna turné.