söndag, december 07, 2008

Julbord på Marsviken



Marsvikens Golf & Konferenshotell kan stoltsera med ett av de bästa julborden i Sörlandstrakten. Nu kan jag tyckas vara jävig , då min syster och hennes kille är personerna bakom detta, men det bryr jag mig inte om. I fredags ringde syrran och hade lite kris personalmässigt, det innebar ett tåg direkt efter jobbet ner till Nyköping för att hjälpa till under helgens sittningar.

Totalt hanns det med fyra sittningar från fredag kväll till idag. Fredagens sittning var den mest livade, inte minst på grund av besöket från Skanska. Nu sitter jag och tar igen mig efter helgens jobbande, får väl koppla lite mer nästa helg, den blir garanterat jobbfri, en tanke skänks till min hårt arbetande syster och hennes kille som har elva dagar kvar på sin julbordsorgie. Nästa fredag (19:e) kommer säkerligen vara efterlängtad.