tisdag, januari 13, 2009

Tisdag

Nu börjar jag komma igång igen med träningen, dagens pass gick riktigt bra, mycket bättre än gårdagens. Satt lite och räknade på hur mycket proteiner jag får i mig per dag. I regel ska jag om jag tränar 4-5 dagar per vecka få i sig runt 100-110 gram per dag, vilket jag når upp till utan till utan problem. Det gäller att äta det som innehåller mycket protein som kött två gånger dagligen, plus en proteinshake efter direkt träning. Dessutom gör det att man inte orkar med så mycket annat onyttigt som godis och sånt. Dessutom det positiva, träning och bra mat gör en piggare och gladare. I regel sover jag 7-7½ timme natt på vardagar vilket är tillräckligt när man tränar aktivt.

Dagene nyhet var Volvos varsel, framförallt i Köping, Göteborg och Umeå. Sven-Otto Littorin har ätt i att det blir ett skitår. Dock blir jag lite konfunderad hur han väljer att attackera turordningsreglerna. Om regeringens inställning är att staten inte ska gå in och äga företag som tillverkar saker som inte säljer tycker jag inte att den via lag ska reglera vilka som ska gå först vid uppsägningar. Dessutom är den ett hinder de unga som vill etablera sig på arbetsmarknaden.

Imorgon är det partiledardebatt i riksdagen. Minnena från superveckans 4-0 till Alliansen (partiledardebatt i Svt, duell Fredrik-Mona i Svt, partiledardebatt i riksdagen och duell Fredrik-Mona i SR) finns kvar. Räkneverket är nu nollställt och imorgon ska Alliansen visa varför de gemensamt är det bästa alternativet för Sveriges framtid.