fredag, februari 11, 2011

Nu ställer vi upp för Örebro och MVG

En av anledningarna till omval. (Jag vet, jag kunde inte låta bli)

Ett besked som är välkommet, men ändå ett kvitto på hur förlegat vårt valsystem är. Beslutet om omval i Västra Götaland och i Örebro kommun är ett välkommet besked, om valet inte har genomförts korrekt, om det har funnits allt för mycket oegentligheter, om röster inte har räknats rätt, då finns det ingen annan utväg än omval. Därför ska det nu bli ett sant nöje att mobilisera sig för ytterligare en valrörelse.

Vad som krävs förstås är inte oväntat för min del. Alliansmajoriteten som kom till korta med en röst i Örebro, ska säkras. Västra Götaland förtjänar en majoritet som tar ansvar för ekonomi, sjukvård och för ökad valfrihet för regionens vårdtagare. Nu skänker jag förstås en tanke till min bloggkollega och nuvarande kommunalrådet i Örebro, Kent Persson. Det är hans framtid som kommunalråd också står på spel.

Jag håller även med min vän Edvin, det här är en ungpolitisk dröm. Jag ser bara fram emot det där underbara MUF-engagemanget som kommer sprida sig över dessa områden när väl valrörelsen drar igång till en förlängning. Nu ska jag inte bara vidhålla att det handlar om att jag gärna ser Kent som kommunalråd för Örebro fram tills nästa val. Det handlar förstås om Örebros bästa. Det är enligt mitt tycke möjligheter till större valfrihet, mer självbestämmande och ökat inflytande, värnandet om de kärnverksamheter som är viktiga för Örebros invånare.

Så skit i semestern, skippa Greklandsresan, nu ägnar vi tid åt att säkra ett starkt moderatlett alliansstyre i VG och Örebro. Jag finns där när det väl kräver, Alliansen ska inte tappa Örebro och Västra Götaland som vill ha mer makt och inflytande till sig själva och från medborgare och vårdtagare. Nu rustar vi för valrörelse, för Örebros och Västra Götalands bästa.

Bloggar: Högberg, Krassman.