tisdag, maj 10, 2011

Netrootskonspirationer - Uppföljning av dagens inlägg

Jag noterar det konspirationsfanatiska nätverket Netroots numer mest ivrige konspirationsteoretiker Sebastian Stenholm ännu en gång slår på trumman gällande den stora borgerliga konspirationen "högerns ekokammare". Det är ganska underhållande att se varje gång som mina kära nätrötter i missnöje över medias agerande basunerar ut ryktet att det pågår en stor konspiration gentemot Socialdemokraterna. Alla vet ju att så fort exempelvis DN eller SvD kritiserar Moderaterna eller regeringen faller dessa konspirationsrykten, läste nätrötterna någon av dessa artiklar? Det är som min vän Edvin Alam skriver:

"NätRötterna har som en sekt suttit i en ring och ritat pilar och intalat sig själva om att det finns en stor borgerlig konspiration i Sverige mot Socialdemokraterna och framhäver sig själva som ett gäng hederliga riddare som ska rädda Sverige från kyla och barnaätande zombies."

vidare

"Jag tycker faktiskt lite synd om gänget på NetRoots. De skyller fortfarande sina misslyckanden på andra (exempelvis väljarna) och så länge de gör det så kommer det vara svårt för alla att ta fram huvudet ur sanden. "

Nåväl, nu ska jag undvika ytterligare smädanden för att inte Tokmoderaten ska förvägras möjligheten att ta med mig på en utekväll när någon nätrot råkar sätta foten i vår kära huvudstad. Det var dock intressant att se några förslag på vad Socialdemokraterna har för vilja. Dock kan man sammanfatta deras tre punkter till följande: Avskaffa, utbildning och åter utbildning. Vi får påminna oss om att många som har hamnat i återvändsgränden Fas 3 har varit arbetslösa i runt åtta år. Om något borde ha satts in under dessa åtta år borde det ha varit utbildning. I det fallet lyser de mer konkreta förslagen, de om att minska de hinder som finns för att komma in på arbetsmarknaden, modernisering av arbetsrätten, regelförenklingar för företagare etc. De förslagen vore välkomna om de lades av något block.