lördag, juni 04, 2011

Vikten av att stå upp emot dumheter

Jag har tidigare varit inne på detta ämne, att bemöta människor som tycker det är viktigare att hata sina motståndare än att älska sina närmaste är en uppgift som är väl värd att ta tillvara på. Det som gjort oss uppmärksammade är kring hur enskilda ledamöter antingen menar det eller rent ut sagt besitter en stor grad av omdömesförmåga.

Jag fick syn på den vänsterpartistiske kommunfullmäktige- och landsintgsfullmäktigeledamoten Simon Fors för ett tag sen på Twitter. Det som eskalerade nu i veckan har varit det som gjort att andra har fått upp ögonen. "Inga moderater förtjänar något annat än bly" väcker just frågan om Simon Fors menar allvar eller om han helt saknade omdöme när han skrev detta. Jag har likt min vän Fredrik Antonsson uppmärksammat både detta och tidigare uttalanden gjort av Simon Fors på Twitter. Som Fredrik Antonsson skrev igår, att han är beredd att dö för att även hans politiska meningsmotståndare ska få uttrycka sina åsikter är något som även jag ställer mig bakom. Hur detta förändrar Simon Fors beteende på sociala medier återstår att se, det är positivt att se att fler nu får ta del av de eskapader som en av deras förtroendevalda politiker ger uttryck för.