tisdag, augusti 09, 2011

Tokmoderaten - Om en bloggepok och en av mina bästa vänner

Det är förstås glädjande att se hur nu min vän Tokmoderaten nu har tagit sig över en magisk gräns i sitt politiska bloggande. En dag som denna, då börsen vände samtidigt upp som nyheten om Lars Ohlys besked om hans avsked som partiledare för Vänsterpartiet publicerades gick mätaren över en halv miljon unika läsare hos en lika vulgär som genial skribent som herr Antonsson.

Jag har alltid haft ett gott öga till Antonsson samlade verk. I många avseenden inspireras jag av hans sätt att skriva. Dock vet jag att om jag skulle skriva på samma sätt, vara lika provocerande mot mitt eget parti som andra partier, likt Tokmoderaten är skulle mina förutsättningar för framtida förtroendeuppdrag inte vara särskilt goda. Nu vet vi faktum att Tokmoderatens signum är det sätt som han skriver på, annars skulle hans blogg inte vara så utmärkande på det sätt som vi alla gillar, förutom sverigedemokratiska sympatisörer.

En halv miljon hedrar och förpliktigar. Vad som kommer att roa den kommande halvmiljonen återstår att se. Jag vill dock slå mitt slag att jag ser fram emot ytterligare en flora av underhållande bloggalster från min vän Tokmodaratens sida. Det är en bloggare som nästa år kan skryta med sitt eget Almedalsseminarium, eller mingel rättare sagt. ;)

Tills dess, tack Tokmoderaten för inspirationen och alla de tillfällen som du har underhållit oss, partikamrater som politiska motståndare!