lördag, december 17, 2011

Förlåt för att jag bad om förlåt, för att jag bad om förlåt?

Håkan Juholt har nu avslutat sin "Förlåt mig"-turné. I sig har han ångrat att han åkte ut och bad om förlåtelse. Kanske det blir en till "Förlåt mig"-turné där han ber om förlåtelse för att han bad om förlåtelse för att han åkte ut på en "Förlåt mig"-turné. Annars har Juholts resa handlat om det fantastiska stöd han känner.

Det är bara det att stödet är inifrån och inte utifrån. Det är därför som Juholts turné nu borde gå utanför allt som har med Folkets Hus, ABF, S-studenter, SSU, Unga Örnar osv. Att personer säger sig känna ett starkt inifrån är det som förvånar en. Det var som någon sa det, ett första tecken på att man är på väg utför. Därför är Håkan Juholts nästa utmaning att uppbringa stöd utanför de innersta kretserna. Tror han att han känner samma stöd där?